Klachtenregeling

Heeft u een klacht over uw behandeling of rekening bij Ortho Oude Rijn? Hieronder leest u hoe u een klacht kunt indienen.

1. Bespreek uw klacht met uw behandelaar

Wij raden u aan om in eerste instantie uw ontevredenheid te bespreken met de behandelaar die betrokken is bij uw klacht. Een verhelderend gesprek kan vaak veel duidelijkheid bieden. Tijdens dit gesprek kunt u aangeven waarom u ontevreden bent en kan de behandelaar uitleggen waarom bepaalde handelingen zijn uitgevoerd. Het is belangrijk voor de behandelaar om op de hoogte te zijn van eventuele problemen, zodat u samen naar een oplossing kunt zoeken.

2. Neem contact op met het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP)

Als het gesprek met uw behandelaar niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP). Dit initiatief, ondersteund door de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT), biedt onafhankelijke informatie en advies over mondzorg. Een TIP-medewerker kan u helpen bij het overwegen van de beste aanpak om een open gesprek met uw zorgverlener aan te gaan.

3. Dien uw klacht in bij het KNMT

Indien het niet lukt om met behulp van het TIP tot een oplossing te komen, kunt u uw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waarbij Ortho Oude Rijn is aangesloten.